1 Kasım 2010 Pazartesi

Türk Hakemlerinin Kurtulusu


Kabul etmeliyim ki 2007-2008 sezonunda yönettigi Galatasaray-Fenerbahce kupa macindan sonra cok elestirmis ve bu yönetimiyle üst düzey bir hakem olamayacagini düsünmüstüm. Özellikle Gökhan Gönüle gösterdigi ikinci sari kart benim böyle düsünmeme sebep olmustu.

Aradan gecen süre icerisinde Cüneyt Cakir beni ve benim gibi düsünen bir cok insani yanilti. Iki sezondur gösterdigi üstün performans sayesinde yillar sonra Sampiyonlar Liginde üst üste maclar alan tek hakemimiz olmayi basardi.

Bu sezon Rubin-Barcelona macindan sonra Sampiyonlar Liginde Chelsea-S.Moskova karsilasmasiyla ikinci macina cikacak olan Cüneyt Cakira basarilar diliyorum. Umarim bu basarisini uzun yillar devam ettirir.

Türk Hakemligi adina son yillarda olumlu gelismelerin yasandigi bir sezon yasiyoruz. Cüneyt Cakirin Sampiyonlar Liginde üst üste maclar almasinin yani sira Firat Aydinus, Bülent Yildirim gibi hakemlerimizide Uefa Avrupa Liginde artik önemli maclar almaya basladilar. Bu olumlu gelismenin TV programlarindaki degisimle bir alakasi var midir bunu sizin takdirinize birakiyorum. Keza iki sezondur artik Tv programlarinda hakem hatalari saatlerce tartisilmiyor.

Bazi eski hakemler reyting ugruna hakemleri yargilayip idam edemiyor. Ellerine tuvalet kagidi ve borular alarak seyirciye topun cizgiyi gecip gecmedigini göstermeye calismiyor. Bazi Klüplerle ve Klüp Baskanlari ile olan özel sorunlarini hakemlerin yaptigi hatalari kullanarak cözmeye calisan bazi yorumcularda artik bu silahlarindan mahrum kalmis gözüküyor.

Umarim Hakemlerimiz artik hem Avrupa Kupalarinda hem de Dünya Kupalarinda maclar yönetirler. Yillarca Türk Futbolunun en büyük yaralarindan birtanesi de kapanmis olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder